- kwaliteit voorop
- landelijke dekking
- servicegericht
- verblussend goed
Veel gestelde vragen
Hoogwerker
Categorie 1A : verticaal werkende, eenpersoons gestempelde hoogwerkers
Categorie 1B : telescoop/kniktelescoop hoogwerkers, hoogwerkers op aanhanger of chassis en spinhoogwerkers met stempels
Categorie 3A : zelfrijdende schaarliften en zelfrijdende eenpersoons verticaalliften
Categorie 3B : zelfrijdende telescoop- en kniktelescoophoogwerkers
Er wordt van werkgevers vereist dat ze kunnen aantonen dat hun personeel kundig is en voldoende instructie hebben gehad. Mocht er een ongeval plaatsvinden, dan moet een bedrijf de arbeidsinspectie en verzekering kunnen aantonen dat de werknemer een gedegen instructie heeft gehad. Dat kan d.m.v. een certificaat. Het is dus voor een werkgever van belang om zijn werknemers deel te laten nemen aan een cursus.
De theorie en praktijk van beide opleidingen verschilt teveel om de cursussen tegelijk op 1 dag te volgen. Wel is het voor bedrijven mogelijk om een cursus op maat te laten maken. Voor een cursus op maat kun je bij ons een offerte aanvragen.
SOG is een opleiding van het SSVV (stichting samenwerken voor veiligheid).
SOG is een opleiding voor het bedienen van een hoogwerker die van toepassing is op een bedrijf wat risicovol werk verricht in de (petro-) chemische industrie, de maritieme industrie en de industriële reiniging. SOG is alleen verplicht voor bedrijven die onder een bepaald kwaliteitsmanagement of samenwerkingsverband vallen, bv Deltalings, VNCI (branche organisatie chemie), VNPI( Petro chemie), SIR (Reiniging).
Ben je niet werkzaam in deze branches, dan kun je ook gewoon een basis hoogwerker certificaat halen welke geschikt is voor alle categorieën hoogwerkers.
Onderhoud
Het betreffende groene dopje is een indicatie of de breekveiligheid van de blusser nog intact is. Bij te hoge omgevingstemperaturen kan de druk in de blusser zo hoog worden dat door deze breekveiligheid de blusser automatisch afblaast. Het dopje kan er vanaf gevallen zijn en daarom hoeft er met de blusser niets aan de hand te zijn, dit is echter op afstand niet te controleren. Advies: wilt u zeker zijn dat er niets met de blusser aan de hand is laat deze door een erkend onderhoudsbedrijf controleren.